DomovFAQHľadaťZoznam užívateľovUžívateľské skupinyRegistráciaPrihlásenie
Vítej, cizinče! Copak tě přivádí do těchto končin? Zabloudil jsi? Nebo se chceš stát součástí tohoto velkolepého dobrodružství? Třeba to není náhoda, že jsi se dostal právě na tohle místo. Co když to budeš právě ty, kdo změní chod dějin našeho světa? Je to jen na tobě!

Share | 
 

 Mágia všeobecne a vznik sveta

Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Goto down 
AutorSpráva
Horox
Kráľ
avatar

Počet príspevkov : 1197
Vek : 24

OdoslaťPredmet: Mágia všeobecne a vznik sveta   So 22 október 2011, 20:42

Mágia hýbe celým svetom. Prekvitá vo všetkom živom i neživom v Deritrei. Tok magickej energie by sa dal najlepšie vysvetliť, keby ste si ho predstavili ako nekonečný oceán v ktorom sa Deritrea nachádza. Magická energia je obsiahnutá v každej čiastočke vzduchu, ktorý dýchaju bytosti a úplne vo všetkom. Je však pre mnohých neviditeľná. Pre draky je to bežná vec, ale z ostatných rás môžu tok magickej energie vidieť len niektorí jedinci. Aj bežný ľudský farmár má v sebe magickú energiu, rovnako ako všetko okolo neho - ale nedokáže ju manipulovať, hýbať s ňou a využiť ju vo svoj prospech. Mágovia sa teda nerodia, všetci sú teoreticky mágovia pokiaľ žijú - používanie mágie sa môže naučiť ktokoľvek, kto na to má. Je to veľmi lákavá záležitosť. Kto by nechcel ovládať živly? Alebo ilúziu? Ale mágmi sa stanú len tí najlepší z najlepších. Umenie ovládnutia magickej energie sa naučí málokto.

A ako to teda s mágiou bolo?
Mágia je v Deritrei od počiatku vekov. Veľmi známa a rozšírená legenda hovorí, že za vznik Deritrei a všetkého sú zodpovedné nebeské tvory (zobrazované ako draky), zvané Eras a Isen. Nebeské draky Eras a Isen si kedysi takto pokojne plávali alebo lietali, ak chcete, v Magiji (čo je vlastne akoby vesmír) aj so svojím otcom, ktorý more mágie stvoril. Teda je Otcom všetkého.
Spoiler:
 
Eras so svojím bratom, Isenom, mali veľké nezhody - často bojovali a všeobecne sa nemali radi. Ich otec, Drak (odtiaľ názov ,,drak''), sa raz rozhodol že ich zmieri. Chcel aby urobili niečo užitočné. Rozmýšľal ako by ich mohol zamestnať a zároveň ich zmieriť. A tak dostal nápad. Vytvoril guľatú pevninu s magickým jadrom uprostred, ktorá bola taká obrovská, že ked ste stáli na nej, nevideli by ste ako sa pevnina zatáča.
Spoiler:
 
Mágia sa z magického jadra drala na povrch vlastnými silami - a tak vytvárala ,,magické žily'', ktoré sú dnes vlastne obrovské tunely, dlhé tisícky kilometrov, vedúce až do jadra. Drak zvolal svojich synov a oboch ich uväznil na planéte, mysliac si, že sa časom zmieria. Zmenšil ich aby na planéte mohli žiť a mali dosť miesta. Eras a Isen boli na otca Draka spočiatku veľmi nahnevaní a premýšľali, ako sa z planéty dostať. Dohodli si dočasné provizórne spojenectvo. Eras sa chcel zmieriť, ale Isen hľadal iný spôsob - on totižto založil medzi nimi konflikt a nechcel teraz uzavrieť mier. Napokon Isena predsa len niečo napadlo - mohol robiť čokoľvek, vytvoriť čokoľvek a tak si z magického jadra zobral veľkú časť magickej energie a vytvoril veľké množstvo bytostí, podobných jemu. Naučil ich všetkému čo vedel on. Nezískali všetky božské sily, len niektoré. Tak vznikli draky. Isen sa pomocou koncentrovania magickej energie do jedného bodu aj s ostatnými drakmi snažil dostať von, ale bolo to márne. Eras sa mu ešte raz prihovoril, aby uzavreli mier ale Isen proste nechcel. V záchvate hnevu na Erasa poslal všetky jeho draky. Eras musel utiecť do úzadia.
Preletel oceány a uvedomil si, že Isen sa s ním nikdy nezmieri. Bol už raz taký. Eras si z jadra zobral časť energie a vytvoril obrovskú pevninu, aby neexistovalo len to nekonečné more. Pomenoval ju podľa seba, Erasia. Vytvoril prekrásnu krajinu, plnú lesov, lúk, živočíchov, kvetov, jazier a potokov. Všetko vytvoril, ako aj Isen, zo surovej mágie, ktorej bolo v jadre obsiahnutej viac než dosť. Napokon sa rozhodol, že vytvorí niečo originálne, niečo čo ešte v Erasii nebolo - bytosti, ktoré by boli inteligentné, ale nemali by božskú podstatu. Tak dlho premýšľal a napokon sa nechal inšpirovať niektorými živočíchmi - vznikli ľudia, pôvodná prarasa všetkých ostatných rás. Eras začal učiť ľudí svojím znalostiam, ale v tom sa prihnal Isen zo svojimi drakmi. Stále nahnevaný sa rozhodol zformovať pevninu svojím spôsobom - jediným výbojom do stredu pevninu roztrhal na niekoľko kusov. Takto vznikli dva kontinenty a všetky ostatné ostrovy. Väčšina ľudí však žila na časti, ktorú mal na svojej strane Isen. Svoju časť v momente pomenoval Isenia a posmešne vyhlásil vojnu Erasii, na ktorej teraz nežil nikto okrem zvierat. Eras nestihol vyučiť ľudí všetko a tak mali len obmedzené znalosti. Isen to využil a naučil ľudí svoje vlastnosti - sebeckosť, zlomyselnosť a iné zlé vlastnosti. Vtedy sa ľudia stali tým, čo sú dnes. Vedú medzi sebou vojny, vedie ich nenávisť a dobro berú ako zbytočnosť. Rozšírili sa po celej Isenii a osídlili okolité ostrovy. Erasovi však zostala istá časť ľudí - nechal Isen nech si na svojom kontinente robí svoje veci a pokračoval vo vyučovaní ľudí. Takto vznikli prví mágovia. Eras im vysvetlil ako mágiu využiť. Stali sa veľmi mocnými. Naučiť sa ovládať mágiu však dokázali len niektorí. Keďže Isen zobral Erasovi celú rasu a privlastnil si ju, vytvoril ďalšiu, značne podobnú ľudom - valeánov (vale = drak). Tentoraz im daroval dračie krídla a učil ich mágii, podobne ako ľudí. Avšak aj k valeánom sa dostalo Isenovo učenie, ale len povrchne. Získali teda aj zlé vlastnosti, prevládali však tie dobré. Isen poslal svojich ľudí zaútočiť na valeánov, ktorí žili na Erasii. Vznikla prvá vojna medzi dvoma nebožskými rasami na svete. Trvala veľmi dlho. Eras prehrával, aj napriek tomu, že valeáni dokázali lietať. Bolo ich jednoducho menej. Eras si pomyslel, že by mal vytvoriť viac rôznorodé rasy. Prvé čo ho napadlo, bolo urobiť niečo ako ľudí - len menších, ktorí by boli výborní obchodníci a stavitelia. Valeáni boli kvôli krídlam ťažkopádni, horšie sa im bojovalo. Novej rase dal pomenovanie pelomin a tentoraz nedovolil, aby sa k nim dostali zlé vlastnosti od ľudí. Názov rasy znamená ,,mier''. Valeáni bojovali a pelomini stavali mestá, cesty, rozvíjal sa obchod. Vtedy medzi nimi vzniklo nezničiteľné priateľstvo. Isen videl, že Eras vymýšľa a vytvára, dokonca mu fungovala aj ekonomika a obchod, a tak sa rozhodol trocha zamiešať karty. Všetkých pelominov chcel pretvoriť na nemotorné bytosti, ktoré by boli malé a zároveň pomalé. Eras si jeho plán všimol až neskoro - väčšina pelominov bola teraz mohutných a nemotorných. Isen posmešne rasu nazval ,,trpaslík'', čo v starej dračej reči znamená ,,kripel''. Pelominov zostalo len veľmi málo. Isen sa však prerátal - trpaslíci boli síce trocha nemotorní, ale za to ich sila vzrástla trojnásobne. Na bojisku časom nahradili valeánov, ktorých počty boli tiež dosť zredukované. Trpaslíci ľudí postupne zatláčali a vyhrávali všetky boje. Stali sa najlepšími bojovníkmi sveta. Isen bol prekvapený. Aby zvrátil priebeh vojny, svoje posledné sily využil aby vytvoril lesnú, niečo ako partizánsku a záškodnícku rasu z ľudí. Aby ich odlíšil, zmenil len pár znakov, poznateľne im dal špicaté uši. Nazval ich elfami, čo v starej dračej reči znamená ,,záškodník''. Ich hlavnou úlohou bolo infiltrovať trpaslícke, valeánske a pelominské mestá a robiť problémy. Stali sa silnými nepriateľmi, avšak valeáni ich vyhnali do lesov odkiaľ prišli. Eras dovolil valeánom obraňovať severnú hranicu trpasličieho kráľovstva - usadili sa na pohorí a dávali pozor na elfov. Keď Isen videl, že elfovia zlyhali, vytvoril z časti ľudí moggov, čo v starej dračej reči znamená jednoducho ,,bojovník.'' Zaútočili zo severu na kráľovstvá trpaslíkov a keďže tí bojovali predovšetkým v Isenii a valeáni sa utiahli do hôr, nemal proti nim kto bojovať. Trpaslícke kráľovstvá rozbili zvnútra a bojujúci trpaslíci v Isenii boli nútení vrátiť sa do Erasie a zachrániť čo sa dá. Takto vznikla veľká katastrofa. Kým sa trpaslíci vrátili domov, moggovia všetko obsadili - trpaslíkov z východu porazili ľudia a zo západu moggovia. Podobne ako valeáni sa pozostatky trpaslíkov utiahli do hôr, kde zostali dlhé tisícročia. A tak ľudia ovládli veľkú časť Erasie a celú Iseniu. Isen vojnu síce vyhral, ale príliš sa vyčerpal - toľko totiž tvoril, že úplne zoslabol. Eras, vedomý si porážky, priletel za Isenom a dal mu poslednú šancu na zmierenie - Isen odmietol. Obaja spoločne bojovali. Tento boj otriasal základom celej Isenie. Napokon Eras Isena zhodil do jednej z magických žíl, ktoré viedli až do jadra. Isen ho stiahol zo sebou. Tu sa legenda končí. Rasy na pevnine začali žiť bez svojich bohov - ale zostávali v ich mysliach. Draky sa usídlili po celej pevnine, ako aj ostatné rasy. Tak sa začala raná doba dejín Deritrei.

Takto mágia ovplyvnila Deritreu. Pomerne dosť - celá Deritrea a všetko v nej je prakticky zhmotnená magická energia. Draky zostali polobohmi a tak ovládajú mágiu bez úplných problémov, ale nedokážu z nej tvoriť a formovať pevninu, rasy a iné. Mágovia založili akadémiu, kde pokračovali vo vyučovaní nových mágov a niesli dračí odkaz. Pre toto sa teda draky stali základom kultúry všetkých rás. Manipulácia magickej energie teda pochádza od drakov a tradícia pokračuje dlhé tisícročia. Ovládnuť silu drakov dokážu len najsilnejší jedinci.


_______________________________________________
''Ich tvrdohlavosť a nenapraviteľnosť tvárou v tvár skaze je obdivuhodná, ale v konečnom dôsledku hlúpa.''
- generál Delwan Gammter na adresu valeánov bojujúcich o zachovanie ich výsadného spoločenského postavenia aj napriek tomu, že časy dračie skončili a započali časy temné
Návrat hore Goto down
Zobrazit informácie o autorovi
 
Mágia všeobecne a vznik sveta
Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Návrat hore 
Strana 1 z 1

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Deritrea :: Hra :: Svet Deritrea [DATABÁZA] :: Veda maggyje :: Fenomén maggyje-
Prejdi na: