DomovFAQHľadaťZoznam užívateľovUžívateľské skupinyRegistráciaPrihlásenie
Vítej, cizinče! Copak tě přivádí do těchto končin? Zabloudil jsi? Nebo se chceš stát součástí tohoto velkolepého dobrodružství? Třeba to není náhoda, že jsi se dostal právě na tohle místo. Co když to budeš právě ty, kdo změní chod dějin našeho světa? Je to jen na tobě!

Share | 
 

 Funkcia: Udalosti vo svete

Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Goto down 
AutorSpráva
Horox
Kráľ
avatar

Počet príspevkov : 1211
Vek : 24

OdoslaťPredmet: Funkcia: Udalosti vo svete   Št 15 september 2011, 11:33



Keďže v našej hre nebude priamo určený žiadny hlavný príbeh (je to proste len svet, kde sa dejú rôzne veci a váš charakter predovšetkým utvára dej), v hre budú rôzne udalosti / eventy. A čo si pod tým predstaviť? Je to veľmi jednoduchý koncept - v Deritrei sa budú diať rôzne udalosti, ako obliehania hradov, revolúcie, malé i veľké vojny, rôzne menšie problémy a tak ďalej. Všetky charaktery sa týchto udalostí môžu zúčastniť a doslova ich utvárať, ovplyvňovať ich a pohybovať nimi ako chcú. Samozrejme, charakter musí byť na to dosť mocný a vplyvný. Podľa toho ako ovplyvníte / splníte nejakú udalosť, sa môžete stať slávnym a ľudia vás začnú spoznávať v regióne, neskôr možno aj po celej Deritrei! To už má blízko k legende. Záleží len na hráčoch.

Najlepšie sa tento systém vysvetľuje na príklade, ktorý vždy používam.
Vo svete, v nejakej krajine sa ''objavila'' udalosť (daná adminom, podľa možnosti ich budú môcť pridávať aj hráči). Vaša postava je práve náhodou v rovnakej krajine a o udalosti sa dopočuje v krčme, od rôznych ľudí. Všade sa o nej hovorí. Ide o obliehanie významného hradiska. Bežní ľudia nevedia toho moc, tak sa rozhodnete dostať k hradisku na miesto obliehania (lokácia každej udalosti bude zaznačená na mape sveta). Keď sa tam dostanete, máte úplne voľnú ruku. Môžete urobiť čokoľvek, čo je vo vašich silách. Ale buďme realistický - o obliehaní toho moc neviete a tak jediné čo vám zostáva je dostať sa ku kapitánovi alebo lídrovi vojska, čo oblieha hradisko. Alebo možno už z pohľadu viete, že to nie sú dobrí ľudia a tak sa rovno chcete dostať do hradiska? Nič jednoduché. Pokiaľ sa dostanete ku niekomu, kto obliehanie vedie, môžete sa ho spýtať čokoľvek. Tvorca (alebo tvorcovia) udalosti musia mať všetky detaily udalosti premyslené, aby dokázali odpovedať na čokoľvek, čo súvisí s udalosťou. Prečo obliehajú hrad? Aké sú ich úmysly? Majú na to dobrý dôvod? Chcú vyhnať rebelov? Pred tým, než zvolíte jednu stranu, by ste mali vypočuť obe strany. Ale ako vypočuť tých v hradisku? Tam sa pravdepodobne nedostanete... pokiaľ nie ste odborník v zámkoch, zakrádaní sa a kradnutí vecí. Ale i tak sa vám to nemusí podariť.
Vypočuli ste kapitána a jeho dôvody obliehania hradiska. Páčia sa vám? Nie? Môžete sa pokúsiť to ukončiť na mieste a zaútočiť na kapitána. Uprostred vojska to ale nie je najlepší nápad.
Možno sa vám nakoniec nejako podarí dostať do mesta a nechať sa chytiť. Privedú vás za kapitánom hradiska a od neho sa môžete dozvedieť o čo ide. Je možné zistenie, že vás druhý kapitán klamal, aby ste sa pridali k nim. Možností je mnoho, môžete urobiť čokoľvek, pokiaľ je to vo vašich silách.
Akonáhle si zvolíte strany, môžete sa začať činiť. Ukážete obliehaným slabinu alebo miesto kde je kapitán, aby sa v noci vykradli z hradu a pokúsili sa o vraždu? Alebo naopak, vojsku čo oblieha, ukážete tajný vchod do hradiska alebo slabinu v hradbách, aby sa tam ľahko dostali a hrad obsadili. Záleží na vás.
Dajme tomu, že ste sa teda postavili na stranu tých, čo hrad obliehajú. Vďaka vám našli slabé miesto v obrane a podarilo sa im bez veľkých strát hradisko obsadiť. Kapitán vám je vďačný, možno sa vám niečím odmení. Jednoznačne si získate ich dôveru a nabudúce vás spoznajú, možno vám pomôžu alebo zachránia krk. Dôvera sa dá ale aj rôzne zneužiť. Je to na hráčovi. Bežní ľudia sa teraz dozvedeli, že obliehanie sa skončilo. Ak nechcete byť známy, ľudia sa pravdepodobne nič nedozvedia. Ak chcete byť známy, ľudia budú vedieť že obliehanie vyriešila jedna osoba a budú ho poznať podľa vhodnej prezývky. Pri veľkých udalostiach sa o vás môžu začať zaujímať aj vysoko postavení ľudia - čím známejšia postava, tým väčšia pozornosť od okolia.

To bol jeden základný príklad, na menšiu udalosť. Typov udalostí môže byť mnoho. Od malých (osobných, napríklad vás niekto požiada o pomoc), cez regionálne (mor v meste, problémy s nejakou potvorou v lesnej dedine), národné (revolúcia, vzbury, hľadaný zločinec) až po celosvetové (veľká vojna, konšpirácia a podobné). Najjednoduchšie sa to pochopí, keď si zoberiete, že udalosti sú ako questy v RPG hrách. Na podobnom princípe, bez žiadneho obmedzenia. Získavate na nich slávu, alebo aj opačne, získavate skúsenosti a stávate sa silnejším, vzdelanejším, máte stále viac kontaktov a známych, viac nepriateľov a sú malé udalosti, ale aj obrovské, ktoré trvajú celé roky a vaša postava sa nemusí dožiť ich konca.
Ale môže ich významne ovplyvniť. Tak zabezpečte pre svoju postavu miesto v historických spisoch Deritrei!

_______________________________________________
''Ich tvrdohlavosť a nenapraviteľnosť tvárou v tvár skaze je obdivuhodná, ale v konečnom dôsledku hlúpa.''
- generál Delwan Gammter na adresu valeánov bojujúcich o zachovanie ich výsadného spoločenského postavenia aj napriek tomu, že časy dračie skončili a započali časy temné
Návrat hore Goto down
Zobrazit informácie o autorovi
 
Funkcia: Udalosti vo svete
Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Návrat hore 
Strana 1 z 1

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Deritrea :: Hra :: Pravidlá hry-
Prejdi na: