DomovFAQHľadaťZoznam užívateľovUžívateľské skupinyRegistráciaPrihlásenie
Vítej, cizinče! Copak tě přivádí do těchto končin? Zabloudil jsi? Nebo se chceš stát součástí tohoto velkolepého dobrodružství? Třeba to není náhoda, že jsi se dostal právě na tohle místo. Co když to budeš právě ty, kdo změní chod dějin našeho světa? Je to jen na tobě!

Share | 
 

 VŠEOBECNE - Aguel

Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Goto down 
AutorSpráva
Horox
Kráľ
avatar

Počet príspevkov : 1197
Vek : 24

OdoslaťPredmet: VŠEOBECNE - Aguel   Ut 21 máj 2013, 00:31

Spoiler:
 

Všeobecne

Aguel je kontinent ktorý je rozdelený na dve hlavné časti - Gwene a Unda. Toto rozdelenie je všeobecne uznávané, no niekedy sa za samostatnú časť považuje aj severná časť Gwene, ktorú z veľkej časti pokrýva Azekské pohorie. Oproti ostatným kontinentom je Aguel väčší ako Faltean a pravdepodobne väčší aj ako Falëdros, aj keď o tomto sa vedú spory.

Názov Aguel je všeobecne zaužívaný v celej Deritrei, no v rôznych oblastiach sa zachovali a prevládajú aj iné názvy. Názvov rozšírených medzi aktuálnymi obyvateľmi kontinentu je niekoľko. V Gwene sa zvyčajne používa názov Tzanos, čo v kabajskom jazyku znamená ''rodozem''. Naopak, ľudia Undy preferujú názov Azin, čo v lanzxskom jazyku znamená ''zrniečko''. Tento názov sa odvíja od púštnych a suchých oblastí kde žijú. Naopak, vo východných častiach Undy sa uchovalo meno Jajak (v chajosčine ''riečisko''). Je známe aj staré, v súčasnosti nepoužívané, meno Chajam (v kabajčine jaguár), ktoré bolo v minulosti zavedené uzurpátorom Qaqalom (jeho rodové zviera bol jaguár a podľa toho nazval celú Gwene), aj keď tento názov platil len pre severnú časť Aguelu. Po jeho zvrhnutí sa toto meno prestalo používať a bolo šamanmi vyhlásené za prekliate na veky. Púštni ľudia majú tiež niekoľko vlastných názvov pre Aguel, ako aj obyvatelia iných kontinentov.

Všeobecne používaný názov Aguel pochádza z historicky slávneho Aguelského impéria, ktoré existovalo v drakoveku a zaniklo krátko po začiatku temnoveku. Dnešní obyvatelia tento názov nepreferujú pretože kultúrne ani národne nepatria k drakovekým Aguelčanom.

Základné štatistiky

Veľkosť: 3. najväčší kontinent (sporný)
Populácia: približne 40 700 000 (20 400 000 žien / 20 300 000 mužov)
Krajiny: Akak, Chakún, Malán, Tsaqán, Tzekán, Chiz, Qakal
Jazyky: približne 250 rôznych rečí z ktorých dominantné sú kabaj, ajam, chasal, lanzx a chajos
Spoiler:
 


Geografia

Geografia Aguelu je veľmi rozmanitá. Je tu všetko od zasnežených vrcholkov hôr po rozsiahle tropické džungľe a púšť. Cez Aguel prechádza niekoľko podnebných pásiem - tropické, subtropické a rovnikové.

Kontinent sa v mapách vždy nachádza v juhozápadnom rohu známeho sveta. Na juh a západ od neho je nekonečný oceán, oblasti kartografom zatiaľ neznáme. Vysoko na sever sa nachádza pirátsky ostrov Moregil a o niečo vyššie Yosutara. Aguel je na východe spojený s Nuadhom desiatkami menších a väčších ostrovov.
Napriek tomu sa Aguel považuje za viacmenej osamelý kontinent.

Aguel je obklopený viacerými moriami a oceánmi. Na severe je to Rigilský oceán, na juhu Dellorský oceán, na západe Itirský oceán. Samotný kontinent je veľmi členitý a tak po jeho obvode existuje množstvo zálivov a menších morí. Najdôležitejší je však Pryonský prieplav ktorým sa dá dostať z Rigilu do Delloru. Okolo Aguelu sa nachádza aj množstvo - stovky, ba až tisícky menších ostrovov, z ktorých najväčšie sú Tzoské súostrovie na severovýchode, Etzalský ostrov na severe a Tzaqa na juhovýchode.

Kontinent sa rozdeľuje na dve hlavné celky - Gwene a Unda. Obe sú však rozdelené ešte na menšie celky.
Oblasti Undy sú nasledovné: Undská púšť (tiež Stredná púšť), Údolia Nuaha, Stará zem Heuoha, Riečisko Bohov, Objatie Ikai a Šíra step.
Oblasti Gwene sú nasledovné: Azekské pohorie, Modré pobrežie, Objatie Xzekaj, Jazerozem, Nekonečný prales a Tmavoles.
Všetky tieto oblasti sú stále veľké územné celky a preto sa rozdeľujú ešte na niekoľko iných, menších
častí.

Spoiler:
 

Cez kontinent pretekajú stovky riek. Rieky Aguelu sa všeobecne považujú za najväčšie v Deritrei. Existuje ich skutočne veľa, preto je dobré vymenovať aspoň tie dôležité.
V Unde sa nachádza Riečisko Bohov, čo je obrovský riečnojazerný systém. Len samotne sa v tomto systéme nachádzajú tisícky menších riek. Hlavný tok Riečiska je nazývaný Xelan. Okolo Výšin Mekie, v Starej Zemi Heuoha, tečie Heuhova rieka.
V Gwene sú dve hlavné riečne systémy - Objatie Ikai a Objatie Xzekaj, ktoré geograficky patria k sebe.
Oba riečne systémy sú obklopené pralesmi. Azekské pohorie pretína niekoľko veľkých riek, napríklad rieka Kxzul. Avšak najväčší riečnojazerný systém na svete je Jazerozem na východe Gwene. Nachádzajú sa tam tisícky jazier a riek. Len samotná Jazerozem má viac riečnych tokov ako celá Erasia.
Čo sa týka jazier, sú rovnako časté ako rieky. Najviac sa ich nachádza v blízkosti alebo uprostred tokov riek. Unda je na jazerá pomerne chudobná, kým Gwene, hlavne Jazerozem, ich má obrovské počty.

Aguel je pokrytý niekoľkými pohoriami, z ktorých najväčšie a najrozsiahlajšie je Azekské pohorie. Gwene je všeobecne považovaná za značne hornatú oblasť, kým Unda patrí k najnižšie položeným miestam v Deritrei. Je vhodné ešte spomenúť Výšiny Mekie (juh Undy) a Baxzozské pohorie (juh Gwene). Zo sopiek tu je významný Kachamov hltan alebo Lono Vaqaly. Azekské pohorie je veľmi bohaté na obsidián kvôli jeho početným sopkám a bohatej sopečnej aktivite. Obsidián sa nachádza aj v menších pohoriách Gwene a Undy, ale najväčšie množstvo je jednoznačne v Azeku. Aguelčania tiež ťažia uhlie, kamene a iné nerasty a minerály, na ktoré je Aguel extrémne bohatý. Veľmi rozšírené sú aj vzácne kovy, ako zlato, striebro, platina a iné drahé kamene - diamant, zafír, rubín, smaragd, perla, ametyst, opál.

K živelným nebezpečiam patria napríklad cyklóny na severných pobrežiach Gwene, búrky (zo silou vyvracať stromy), dlhé suchá v Unde, časté záplavy (kvôli početným riekam) a občasné rozsiahle lesné požiare.

Extrémy Aguelu

Najvyšší bod: hora Izlakov štít, 9200 metrov, Azekské pohorie
Najnižší bod: delta rieky Azam, -3 metre, Objatie Xzekaj
Najdlhšia rieka: rieka Etzlaj, Objatie Xzekaj
Najväčšie jazero: jazero Qaqanak-Chaqa, Jazerozem


Klíma a podnebie

Klíma sa v Agueli rozdeľuje na dva veľké celky.

Unda je z veľkej časti púšť - teda v strednej časti prevláda púštne podnebie zo všetkým čo k tomu patrí. Púšť je obklopená rozsiahlymi trávnatými oblastiami, ktoré teoreticky patria do subtropického podnebia. Bližšie k pobrežiam sa nachádzajú skutočné subtrópy. Pobrežia Undy sú pokryté džungľami a preto sa radia do tropického podnebia. Sever Undy pokrýva rovníkové pásmo, najteplejšia a najvlhkejšia oblasť v Deritrei.

Gwene patrí do tropického podnebia, keďže je z väčšiny pokrytá pralesmi. Je tam veľmi vlhké podnebie, hlavne vďaka častým daždom. V Azekskom pohorí samozrejme vládnu všetky podnebia ktoré k takému veľkému pohoriu patria - nízkohorské aj vysokohorské. Horské podnebia sa nachádzajú aj uprostred Gwene, ale žiadne z nich nie je v extrémoch Azeku.

Vo všetkých pobrežných oblastiach po obvode Aguelu prevláda oceánske podnebie.

Teplotné rekordy

Najvyššia teplota: 59°C, Undská púšť
Najnižšia teplota: -78°C, Izlakov štít


Prírodná história kontinentu

Aguel nebol vždy taký ako je dnes. V minulosti sa na ten aktuálny vôbec nepodobal.
V prastaroveku nebola flóra a fauna Aguelu ovplyvnená mágiou a dračou prítomnosťou. Existovali tam len bežné zvery, žiadne mýtické alebo magické.

V drakoveku (roky 0-4500 PPD) bola Unda pretkaná mnohými riekami a bola považovaná za jedno z najúrodnejších miest v Deritrei. Púšť tam nebola. Džungľe a pralesy neboli také početné na Gwene. Aguel patril skôr do subtrópov. Vyvíjala sa tu jedna z troch najvyspelejších historických civilizácií známa ako Staroaguelská ríša (alebo Aguelské impérium alebo Aguelská ríša a iné obmeny). Túto svoju vyspelosť dosahovala aj prostredím v ktorom bolo jej centrum. Hlavné stredisko ríše sa nachádzalo tam kde je dnes vyprahnutá púšť. Azekské pohorie tiež nebolo také bohaté na obsidián lebo nemalo toľko sopiek. Fauna a flóra kontinentu bola narozdiel od prastaroveku viac rozmanitá, no zároveň nebezpečnejšia.

Odchodom drakov a príchodom temnoveku (roky 4500-6800 PPD) sa Aguel razantne zmenil. Kataklyzma spôsobila pád Aguelského impéria, ktoré podľahlo chaosu a rozpadlo sa na malé krajiny, ktoré medzi sebou neustále bojovali. Väčšina Undy sa za stovky rokov premenila na púšť, rieky vysychali. Staré kultúrne a politické strediská boli opustené a stali sa ruinami. Gwene sa postupne premenila na džungľu. V Azekskom pohorí sa objavili desiatky sopiek, z ktorých boli všetky aktívne a tak vyhladili čokoľvek čo tam vtedy žilo. Množstvo zverov bolo nástupom temnoveku tiež skazených - wootani, predtým veľmi inteligentné tvory, spadli na barbarskú úroveň, stali sa primitívmi, ich intelekt významne klesol a stali sa národom ktorý zaujímala len vojna a boj. Skazenie zasiahlo aj iné rasy, ako anoliánov a sauriánov, no žiadnu tak ako wootanov. Na Aguel bolo neskôr ich zásluhou privedené otroctvo, ktoré sa tam udržiava dodnes. Podobne negatívne zasiahnutí boli dragoniáni. Temnovek priniesol tiež úplne nové beštie, avšak žiadnu z nich dobrú alebo užitočnú. Dá sa povedať že Aguel bol z celej Deritrei zasiahnutý najmenej - teda rozhodne skončil lepšie ako Isenia a Erasia. Medzi týmito novými tvormi boli prízraky, duchovia, nekromantule, harpyje, masky, mrchožrúti alebo cerebropodi.

Nástupom jasnoveku (od roku 6800 PPD až dodnes) sa kultúrne situácia upokojila, no prírodne a geograficky Aguel zostal taký ako je. Avšak za posledné tisíce rokov odkedy temnovek skončil je na tom Aguel čoraz lepšie. Juh sa ochladzuje, púšť už nesiaha po pobrežia Undy. Tam kde kedysi bola šíra púšť sú dnes stepi a trávnaté oblasti. Sopky v Azeku svoju činnosť ustali a len niektoré z nich zostali aktívne. Počty nepriateľských beštií upadli na takmer bezvýznamné čísla a nastáva aj zlatý vek pre rasy najviac zasiahnuté temnovekom - wootani sa postupne skultúrňujú, anoliáni a sauriáni už odstúpili od vysloveného nepriateľstva s ľudmi a dragoniánske útoky v Unde už nie sú také časté.


Flóra

Aguel sa považuje za najrozmanitejšiu oblasť Deritrei, čo sa týka flóry aj fauny. Podnebie je tu tropické a tak sa tu časom vyvinuli tisícky rôznych rastlinných druhov. Nachádzajú sa tu permanentne zaplavené a sezónne zaplavené močiarne lesy, ale aj štandardné tropické džungľe a pralesy, ktoré sa vyznačujú extrémne hustým nízkym porastom. Pobrežia a lagúny sú často lemované vysokými palmami.

Prirodzene tu raste aj množstvo stromov a rastlín, ktoré sú využiteľné pre obyvateľov Aguelu.
Z ovocia tam patria napríklad oliva, kakao, avokádo, banán, vanilka, melón, citrón, mango, figa, granátové jablko, guava, kiwano, kumkvát, marakuja, papája, ananás, kiwi, grapefruit, mandarínka, pomaranč, pomelo, kokos a veľké množstvo iných.
Zelenina je pestovaná alebo rastie voľne. Napríklad rajčina, zemiak, fazuľa, brokolica, hrach a podobné. Roľníci na niektorých nížinách pestujú aj štandardné poľnohospodárske plodiny.

Je tu veľmi bohatá rôznorodosť kvetov a rastlín a preto sa na Agueli historicky rozvinulo umenie alchýmie. Tá pochádza už z čias Aguelského impéria. Aguelčania sa považujú za najlepších prírodných alchymistov, aj vďaka ich širokému sortimentu flóry. Najčastejšie sa nájdu jedovaté a nebezpečné rastliny, ktoré sú využívané na jedy ktoré zabíjajú alebo liečia. Rovnako sú často vyrábané aj liečivé maste a používané liečivé byliny. V týchto ohľadoch sú Aguelčania skutoční experti a v rôznych rastlinách sa skutočne vyznajú. V Gwene sú časté aj nebezpečné rastliny - mäsožravé, ktoré sú však považované skôr za beštie ako za rastliny a preto patria do fauny.


Fauna

Fauna Aguelu je veľmi široký pojem. Existuje tu veľká paleta zvierat, hmyzu, rýb a beštií. Kontinent je obývaný aj druhmi, ktoré sa nenachádzajú na žiadnom inom mieste v Deritrei. Dávne historické a aktuálne osídlenie značne faunu Aguelu ovplyvnilo, či už v negatívnom alebo pozitívnom zmysle.

Tak ako všade inde, fauna sa rozdeľuje na tri kategórie - inteligentné, polointeligentné a neinteligentné tvory.

Z inteligentných tu okrem domorodých ľudí žijú anoliáni, avirani, dragoniáni, drakóni, duchovia, kňažky, modrí levovia, satyrovia, sauriáni a wootani.

Anoliáni tu sú veľmi rozšírení, predovšetkým v zalesnených oblastiach, teda hlavne pri jazerách a riekach. Aguelskí anoliáni sú celkovo agresívnejší ako ich bratia v Isenii. Je to hlavne spôsobené ich slabou kontrolou a izoláciou od ľudí. Anoliáni vytvárajú malé kolónie a kmene, ktoré následne bojujú proti sebe na menších alebo väčších územiach. Dá sa povedať že pomerne veľké jazero považujú za oblasť. Niektoré kmene ''vlastnia'' veľký počet jazier a tak sa občas stávajú problémom. Tieto problémy sa ale dajú ľahko vyriešiť. Anoliáni sú síce zdatní bojovníci, ale proti skúseným bojovníkom Aguelu nemajú šancu. Neodporúča sa však útočiť samostatne, lebo anoliáni vždy bojujú v skupinách, čím sa snažia protivníkov ľahšie poraziť. Málokedy sa však stane že anoliáni zaútočia na ľudské obydlia - útočia len ak sa vyprovokovaní alebo ohrození. Nemajú radi prítomnosť ľudí, ale pred útokom ich varujú zdvíhaním zbraní a varovnými signálmi, ako je prudké švihanie chvostom do zeme a syčavé zvuky. Ako zbrane využívajú čokoľvek z čoho sa dá zbraň vyrobiť - drevo, kameň. Veľkým problémom je ich zlodejstvo - v noci bežne zvyknú vykrádať obsidiánové bane. Preto sú bane kontrolované aj cez noc. Viac tu:
http://deritrea.poeticforum.com/t248-anolian
Spoiler:
 

Avirani žijú výnimočne vo vysokohorských oblastiach a rovnako ako anoliáni si zakladajú malé dedinky. Patria k vyššie inteligentným rasám, až na úrovni ľudí - Aguelčania ich považujú za veľmi inteligentné bytosti. Dokážu stavať kamenné budovy a ich schopnosti dosahujú tie bežných obyvateľov. Jedlo si zaobstarávajú lovom a zberom. Najväčší počet aviranov však žije v horských mestách Akakského impéria, kde bežne spolužijú s bežnými aguelčanmi. Zrovnoprávnení boli veľmi dávno, a avirani sú dnes významní obyvatelia aguelských miest. Sú vychýrení výrobou najlepších loveckých zbraní, predovšetkým lukov. Tvoria aj značnú časť Akakskej armády. Oproti ľudom majú niekoľko výhod - sú svižnejší, rýchlejší a evolučne viac zameraný na lov. Preto často tvoria elitné jadro armády.
Spoiler:
 

Dragoniáni žijú v Unde, predovšetkým na trávnatých oblastiach ktoré obklopujú Undskú púšť. Obľubujú teplé podnebie, ale neznášajú lesy, ktoré považujú za príliš tesné a nepríjemné. Preto ich nenájdeme v žiadnych zalesnených oblastiach, len na otvorených plániach. Podobne ako anoliáni nemajú radi cudzincov a sú od aguelčanov izolovaní. Stavajú si stepné dediny, mestečká a jednotlivé kmene medzi sebou často bojujú. Na rozdiel od anoliánov sa ale s dragoniánmi neradno zahrávať - niekedy si dovolia zaútočiť aj na ľudské osídlenia, a to vždy vo veľkých počtoch. Sú to mocní a skúsení bojovníci. Ich celá kultúra sa točí okolo boja, ich deti sú vychované odmalička k boju. Na dospelého dragoniána niekedy nestačí ani päť ľudských bojovníkov. Využívajú obrovské zbrane, niekedy aj provizórne kmene stromov alebo kamene.
Spoiler:
 

Drakón je v Agueli veľká rarita. Pravdepodobne aj preto lebo obývajú len výšiny Azekského pohoria, kam aguelčania takmer nikdy nechodia, alebo sa tam nedokážu ani dostať. Na bývanie vyhľadávajú veľké jaskyne, ktoré ich uchránia pred silným vetrom a mrazom. Nájsť sa dajú výlučne v zasnežených častiach pohoria. Smerom nadol zlietajú len ak hľadajú jedlo alebo vodu. Na zemi však zostávajú len krátky čas. Nie je známych veľa stretov alebo bojov s drakónmi. Niekedy sa však rozhodnú zvoliť si za jedlo človeka.
Spoiler:
 

Duchovia v Agueli sú pozostatky veľkej tragédie ktorá postihla Aguelské impérium na začiatku temnoveku a ktorá spôsobila rozpad impéria. Tragédia časom zapríčinila obrovské počty mŕtvych obyvateľov, ktorí ale z akéhosi dôvodu nezískali večný pokoj. Namiesto toho premávajú pralesmi, pustatinami a horami Aguelu. V minulosti ich bolo omnoho viac ako dnes. Duchovia však podľa šamanov neodišli, len ich stopa a prítomnosť vo svete živých zoslabla a preto je ich nemožno zazrieť. Duchovia sú neškodní a obyvatelia Aguelu ich považujú za dobré znamenie, a v žiadnom prípade sa ich neobávajú tak ako ľudia Isenie. Duchovia nemajú schopnosť hovoriť, ale majú zachovanú rovnakú inteligenciu ako v čase ich smrti. Avšak ich prítomnosť je veľmi zriedkavá. Objavujú sa viacmenej len šamanom, ktorí ich cielene volajú k sebe. Aguelčania majú aj množstvo rituálov na privolávanie duchov, ktoré sa robia počas rôznych festivalov a osláv.
Spoiler:
 

Kňažky sú hadovité bytosti, ktoré nie sú identifikované žiadnym pohlavím, ale aguelčanom pripomínajú skôr ženy. Kňažky boli tie ktoré aguelčanom naučili alchýmii a šamanstvu - ich kultúra je na tom z veľkej časti založená. Ich počty sú však malé. Obývajú prevažne pobrežné oblasti Gwene, veľa ich je hlavne na severe okolo Azeku. Rovnako ako avirani sú súčasťou miest a obyvateľstva, ale v omnoho menšom meradle. Ich inteligencia je však veľmi dobrá a tak sú uznávané pre svoj vysoký intelekt. Kňažky sú často vo vysokých pozíciách kde je potreba veľkého myslenia. Post veľšamana je prakticky vždy obsadený kňažkou a rovnako je ich často vidieť aj ako poradkyne vladárov. V boji nie sú príliš zdatné, a tak sa mu veľkým oblúkom vyhýbajú - ale dá sa nájsť niekoľko bojovníčok kňažiek, ktoré používajú špecifický štýl a typ boja.
Spoiler:
 

Modrý lev patrí medzi rarity, podobne ako drakón. Narozdiel od nich ale žijú v extrémnom opaku - namiesto horských výšin obývajú dná jazier a morí. Zo svojich príbytkov, teda spod dna, vyliezajú len veľmi výnimočne a preto ich je takmer nemožné vidieť. Nezakladajú kmene, takmer vždy žijú osamotene. Sú považované za priateľské bytosti - neraz pomohli topiacim sa ľudom. Dokážu však byť aj agresívne ak je ich sloboda v ohrození. Vtedy neváhajú a lovcov do jedného nemilosrdne zabijú. Je neradno zahrávať sa s modrými levmi - sú mocné, a pravdepodobne posilnené aj akousi prastarou mágiou lebo dokážu chrliť vriacu vodu. Sú uctievané ako polobožstvo a aj jeden z významných aguelských bohov je modrý lev.
Spoiler:
 

Satyrovia, podobne ako anoliáni, žijú na Agueli v pozmenenej podobe ako tí v Isenii. Obývajú výlučne Undu a tvoria inteligenčný substrát dragoniánskych kmeňov. Satyrovia nie sú príliš zdatní v boji, ale za to sú múdri. Ochranu im poskytujú dragoniáni, ktorí len bojujú. Satyrovia slúžia predovšetkým ako šamani pre dragoniánov, učitelia a radcovia, podobne ako kňažky pre aguelčanov. Oplývajú mystickými schopnosťami. Na rozdiel od aguelských šamanov ale neuznávajú duchov - skôr sa ich snažia zahnať.
Spoiler:
 

Sauriánov nájdeme pri takmer každej rieke, predovšetkým v zalesnených oblastiach Gwene. Nestavajú si príbytky, ale skôr vyhľadávajú jaskyne popri riekach. Z aguelčanmi majú často dobré a pozitívne vzťahy. Ochraňujú riečne cesty od wootanov a iných nebezpečenstiev, slúžia ako varovné signály na útok nepriateľov a obchodujú. Sú výborní plavci, a zároveň sú silní, takže prenos obchodného tovaru pre nich nie je problém. Ale aj napriek ich dobrým vzťahom sa mestám vyhýbajú. Sú to schopní bojovníci, ktorí využívajú rôzne zbrane - predovšetkým kopije a siete - ale za to sú pomalí a nemotorní. Aj tak ale môžu byť solídnymi protivníkmi.
Spoiler:
 

Wootani tvoria veľkú zložku - ak nie najväčšiu - tvorov okrem ľudí. Sú to gorilovité tvory, ktoré oplývajú obrovskou silou a brutalitou. Sú pomerne inteligentní a ich kultúra je založená podobne ako u dragoniánov na boji. Narozdiel od nich však nevytvárajú len malé kmene a dediny - wootanov je veľa a tak sú schopní organizovane zakladať a ovládať aj veľké oblasti. Najväčší problém je ich sila. Jeden wootan dokáže poraziť aj viacerých aguelských bojovníkov. Navyše sú značne agresívni a neustále rozširujú svoje hranice. Zriadenie ich ''krajín'' je štandardné monarchistické. Neobľubujú voľné priestranstvá a preferujú lesy, kde sa dokonale vyznajú a vedia sa perfektne a rýchlo pohybovať. Aguelským kráľovstvám a impériám neustále spôsobujú veľké problémy, až do bodu, keď im je raz za čas vyhlásená otvorená vojna. Nie však každý wootan je nepriateľský voči aguelčanom. Veľký počet ich je v aguelských armádach, avšak nie v tých horských - wootani totižto neznášajú aviranov a nemôžu ich vystáť.
Spoiler:
 

Z polointeligentných tu žijú augurujovia, nekromantule, aspidecholeny, baziliškovia, fénixovia, golemovia, harpyje, hydry, chiméry, kappy, klaberti, mantichory, morské hydry, masky, okamie, riečne hady a vodné tigre.

Auguruj je veľké vtákovité stvorenie ktoré obýva nízke i vysoké pahorky Gwene. Takmer patrí do inteligentných, lebo dokáže hovoriť, ale problémom je že ho reč musí niekto naučiť. Naučenú reč len neopakuje ako papagáj ale premýšľa a vie sa racionálne rozprávať s ľudmi. Svoju veľkosť využívajú na pomoc aguelčanom - pri boji, pri stavbách a iných pomocných prácach, na prenos ľudí cez výšiny a rokliny. Patrí medzi zdomácnené zvery. Predovšetkým je ich zdomácnenie rozšírené v Azekskom pohorí. Augurujovia ochraňujú obydlia aguelčanov, lovia za nich, pomáhajú, robia dobrých spoločníkov. U Aguelčanov sa tešia aj veľkej úcte, lebo ich považujú za pozemské stelesnenia jedného zo svojich bohov. Je pre nich vystavaných množstvo chrámov a svätýň. Zločin, útok a previnenia proti augurujom sa trestajú smrťou. Augurujovia by sa dali prirovnať k rozšíreniu mačiek alebo psov v Isenii. Viac tu:
http://deritrea.poeticforum.com/t242-auguruj
Spoiler:
 

Nekromantule sú veľké pavúkovce, veľmi rozšírené po celom Agueli, no najmä v zalesnených oblastiach. Vyznačujú sa obrovskými počtami a rýchlym premnožením. Pre obyvateľov často predstavujú veľké problémy ak ich populácia nie je kontrolovaná. A preto sa tieto situácie často vymkýnajú spod kontroly. Pavúky si však nedovolia útočiť na väčšie obydlia a zostávajú hlboko v lesoch. V Gwene žijú predovšetkým veľmi jedovaté verzie nekromantúl, a všeobecne najnebezpečnejšie z celej Deritrei. Viac tu:
http://deritrea.poeticforum.com/t232-nekromantula
Spoiler:
 

Aspidochelona je obrovský druh korytnačky ktorá žije na šírych oceánoch, no relevantné pre Aguel sú preto lebo obľubujú tropické oceánske podnebie a často sa objavujú na Aguelských pobrežiach, kde len tak ležia v plytkej vode a užívajú si slnko. Sú to prakticky plávajúce ostrovy. Ich horná časť pancieru je pokrytá zemou, faunou a flórou. Nikdy sa pod vodu neponárajú, vždy z vody vychádza ich pancier. Rovnako ako korytnačky sa dožívajú extrémne vysokého veku. Aguelčania tieto zvieratá obdivujú a uctievajú. Aspidochelona na brehu je dobré znamenie. Nie sú nebezpečné, ľudia k nim vždy vodia deti aby sa pri nej hrali a videli ju. Dá sa povedať že aspidochelony sú také veľké že ľudí môžu ignorovať a možno ani nevedia že tam sú. Do výšky merajú aj 50 až 250 metrov, no ich veľkosť záleží od veku. Hovoriť nedokážu.
Spoiler:
 

Bazilišok je okrídlený zver pripomínajúci draka. Narozdiel od drakov a drakónov sa však baziliškov nájde omnoho viac. Tiež preferujú vysoko postavené miesta a úkryty, takže ich najviac nájdeme v horách. Je polointeligentný, a teda nie je vždy nepriateľský k ľudom. Nie sú také hrdé ako grifoni, a tak skrotené niekedy aj dovolia ľudom jazdiť a lietať na nich. Aguelčania baziliškov hromadne chovajú a využívajú ich práve na lietanie, čo je veľmi užitočné v horských oblastiach. Bazilišok však dokáže byť agresívni a zvládnuť ho dokážu len ľudia s tréningom. Ich let je tiež veľmi nepredvídateľný, prudký a nepríjemný. Aj napriek tomu sú baziliškovia využiteľni na množstvo úkonov, medzi ktorými je aj boj.
Spoiler:
 

Fénix je mystická bytosť, lietajúce stvorenie pokryté modrým alebo červeným ohňom. Nachádza sa len v teplých oblastiach Aguelu, teda predovšetkým v Unde. Zjavuje sa len počas extrémnych teplôt a preto ho ľudia Undy považujú za božské znamenie alebo dokonca aj polobohov. Fénixovia sa ľudom vyhýbajú a nikdy nepristávajú na zemi. Akonáhle teploty klesnú, fénixovia sa akoby vyparia a zostanú po nich len modré alebo červené peria - ktoré sú považované za veľmi vzácne. Peria fénixa sú aj súčasťou kráľovských trónov a ich korún.
Spoiler:
 

Golem je magická bytosť vytvorená z kameňa, akéhokoľvek nerastu alebo minerálu. Považujú sa za extrémne nebezpečné stvorenia, ktoré sú takmer nezničiteľné a ktoré dokážu spôsobiť obrovské škody za krátky čas. Je neznáme kedy, prečo a ako vznikajú. Vyskytujú sa takmer výlučne v horách, nízkych či vysokých. Všetkému dajú pokoj kým na nich niekto nestúpi alebo na nich niekto neútočí. To je veľký problém, lebo ak ležia na zemi, alebo sa opierajú o skalné steny, sú prakticky pre voľné oko neviditeľný a tak sa do nich dá poľahky vraziť bez toho aby ste si to uvedomili. Najviac sa nájde kamenných golemov, ale existujú aj nebezpečnejšie verzie - ako napríklad obsidiánový golem. Jediná obrana proti nim sú šamani, ktorí ich občas dokážu upokojiť a odohnať. To však nie je nič jednoduché a dokážu to len skutoční majstri, a to tiež nie vždy. Niektorí majú schopnosť golemov ovládať pre svoje účely, čo je využiteľné v bojoch. Nikto nerozumie prečo a ako golemovia žijú. Niekedy sa len kamene dajú dokopy a náhle ožijú, a tak vznikne. Potom, o nejaký neurčitý čas, sa kamene len tak rozpadnú a golem zanikne. Nemajú žiadne biologické potreby, ale rozhodne dokážu byť nahnevaní a agresívni. Niekedy sa používajú ako palácové stráže.
Spoiler:
 

Harpyje sú nepríjemné vtákovité bytosti, vzdialene pripomínajúce staré a škaredé ženy. Zoskupujú sa vo veľkých hniezdach a húfoch. Všeobecne sú považované za škodcov. Ničia úrodu, oberajú a ničia ovocné stromy a kradnú zeleninu a zasadené semená. Navyše sú veľmi hlúpe, ich húfy sa často hádajú a bojujú medzi sebou. To sa často stáva pri vodných zdrojoch. Rieky a potoky sú následne kontaminované hnijúcimi mŕtvolami harpyjí. Hniezda menia často a nechávajú po sebe veľký neporiadok. Sú to veľmi špinavé zvery. Našťastie sa boja takmer všetkého čo je väčšie ako oni a iba občas si dovolia zaútočiť na ľudí. Naproti tomu sú to veľmi zbabelé tvory. Pri prvom náznaku nebezpečia utekajú ako o život. Výnimočne sa boja augurujov, pred ktorými unikajú už dávno pred tým ako ich auguruj dokáže zahliadnuť. Sú častou potravou pre drakónov, augurujov alebo okamie. Ich hniezda sú ťažko dosiahnuteľné, ale aguelčania sa ich vždy snažia loviť a zbaviť sa ich k čomu výborne slúžia augurujovia. Harpyje sa dajú už z diaľky rozoznať ich hlasitým škriekaním.
Spoiler:
 

Hydra je vzácne stvorenie žijúce na pobrežiach Undy. Výskyt hydry je veľmi riedky. Dal by sa prirovnať k výskytu drakónov. O nebezpečnosti hydry by sa dalo polemizovať. Ak sa k nej niečo priblíži, je to na mieste mŕtve a zhltnuté, ale hydry sa neradi hýbu, lebo sú popravde viacmenej lenivé a príliš ťažké na to aby sa pohli. Takže ak sa ľudia pohybujú v bezpečnej vzdialenosti od hydry, nehrozí im nebezpečie. Treba však brať do úvahy dĺžku ich krkov a počet ich hláv. Ak si aj niekto dovolí na hydru zaútočiť a podarí sa mu odseknúť hlavu, tá narastie znova. Hydra sa vyznačuje extrémnou regeneračnou schopnosťou. Preto je jej koža a krv neuveriteľne drahá a vzácna, predovšetkým v liečebnej alchýmii. Získavanie týchto ingrediencií je skutočne extrémny šport ktorý vyžaduje akrobatickú dokonalosť a znalosť hydry. V noci väčšinou spia, a vtedy je možné tieto veci získať. To však hydru zvykne zobudiť a následne sa dostať spomedzi piatich nervóznych rozospatých a hladných hláv nie je nič ľahké.
Spoiler:
 

Chiméra je trojhlavé stvorenie s hlavami kozy a leva, telom leva a hadím chvostom. Podobne ako levy žije na trávnatých oblastiach obklopujúcich Undskú púšť. Chiméry sú obrovské, ale za to žijú samostatne. Sú tak nebezpečné, že dokonca aj skupiny dragoniánov sa im vyhýbajú. Akýmkoľvek obydliam sa vyhýbajú a preferujú samotu. Je nemožné sa k chimére priblížiť sa nepozorovane. Jej had má jed a ostré zuby, lev má silu a rýchlosť, a kozia hlava nebezpečné rohy na ktoré chiméra protivníkov naberá. Jej koža je takmer nepreraziteľná. Radí sa medzi najnebezpečnejšie tvory v Deritrei.
Spoiler:
 

Kappa je stvorenie najviac pripomínajúce korytnačku. Narastajú však do väčších rozmerov a radia sa medzi polointeligentné. Obývajú malé jazerá a jazierka. Sú to užitočné bytosti, lebo od čistých vôd odohnávajú čokoľvek čo by vodu mohlo znečistiť. Ich prítomnosť sa dá zistiť tým, že jazero je ohradené nízkou drevenou ohradou. Svoje príbytky stavajú na dne jazera. Vďaka nim sú vody Aguelu čisté a zdravé. Obývajú pralesy Gwene.
Spoiler:
 

Klabert je naopak od kappy zlomyseľné stvorenie, ale nie nebezpečné. Ich správanie v mnohom pripomína správanie opíc. Skáču po stromoch, bežia po nich pričom využívajú svoje ohybné končatiny a chvost. Klabert nikdy neloví - jedlo kradnú od iných zvierat, a ostatné zvery ich nevedia chytiť, lebo sú príliš rýchli. Sú zároveň aj veľmi výborní plavci, a tak zvyknú zmiznúť hlboko v riekach alebo jazerách. Obývajú rovnako ako kappy pralesy Gwene.
Spoiler:
 

Mantichora patrí do podobnej kategórie ako chiméra. Počíta sa medzi najnebezpečnejšie tvory v Deritrei. Pravdepodobne sú ešte mocnejšie ako chiméry. Obývajú pralesy Gwene, a niekedy aj nízke časti pohorí. Mantichory nemilosrdne útočia na všetko čo považujú za nepriateľov. Nedokážu hovoriť, ale jednoznačne sú aspoň polointeligentné, lebo využívajú rôzne taktiky a dokážu sa prispôsobovať nepriateľom. Najväčšou hrozbou je bodec na ich chvoste, ktorým dokážu na veľké diaľky a presne strieľať jed. Ten môže byť paralyzujúci alebo smrteľný. Rýchlosť mantichory je neuveriteľná. V džungli sa dokážu hýbať perfektne a bez problémov. Vyhýbajú sa im všetky zvery žijúce v pralese, dokonca aj veľké skupiny wootanov. Aguelčania považujú mantichory za mocných démonov.
Spoiler:
 

Morská hydra by sa dala prirovnať k pozemskej hydre, ktorá je spísaná vyššie. Namiesto pobreží však žijú v hĺbkach oceánov, niekedy aj v plytších vodách, kde spod vody striehnu na nič netušiace lode a ľudí. Narozdiel od pozemskej hydry je však takmer nemožné morskú hydru zahliadnuť včas a preto je cestovanie loďou v okolí Aguelu veľmi nebezpečné. Aj napriek ich sile a nebezpečnosti sa aspidochelonám vyhýbajú.
Spoiler:
 

Masky sú duchovia, ale nie tak úplne klasický. Správaním sa skôr približujú k démonom. Sú často nepriateľské a útočia na kohokoľvek. Niekedy však jednoducho ľudí ignorujú. Sú to pravdepodobne duchovia mágov dávneho Aguelského impéria. Nedokážu hovoriť, ale používajú rôzne formy mágie. Sú rozšírení po celej Unde. Narozdiel od duchov sa maskám aguelčania vyhýbajú, a nevyvolávajú ich. Je však rozhodné že masky stále oplývajú veľkou mocou. Sú pravdepodobne aj dôvod prečo šamani majú nejaké schopnosti a rovnako aj kňažky.
Spoiler:
 

Okamia je tvor veľmi podobný augurujom. Patria k rovnakému druhu, ich veľkosť, sila a inteligencia je takmer rovnaká. Vyznačujú sa len dlhším krkom a väčšou dravosťou. Narozdiel od augurujov nefigurujú v domácnostiach aguelčanov, ale preferujú prítomnosť len svojho druhu. Na ľudí nezvyknú útočiť, no občas sa to udeje. Ich perá sú cenené a vzácne. Je ich veľmi ťažké uloviť, a ani sa to neodporúča, lebo okamie majú dlhú a dobrú pamäť. V boji proti augurujom by pravdepodobne mali navrch.
Spoiler:
 

Riečny had je tvor ktorý obýva dlhé a široké riečiská. Nie sú agresívne, ale občas sa nahnevajú a ničia lode plaviace sa po rieke. Zvyčajne útočia len ak je riečisko príliš frekventované ľudmi. Ak tam pláva len málo lodiek, nestarajú sa o ne. Pohybujú sa po dne riek a tam aj žijú a spia. Stravujú sa riečnymi rybami. Hlavným znakom je ich sfarbenie, ktoré je dúhové. Oplývajú stovkami rôznych farieb a trblietajú sa. Pod vodou je ich vidieť veľmi ľahko. Ak ľudia dajú riečnym hadom pokoj, rovnako aj hady dajú pokoj ľudom. Nie je vhodné útočiť na ne alebo ich akokoľvek provokovať. Aj napriek tomu existujú lovci riečnych hadov, kvôli ich unikátnej koži, ktorá si aj po smrti hada zachováva svoju prekrásnu paletu farieb.
Spoiler:
 

Vodný tiger je zvláštne stvorenie ktoré žije v pralesoch. Podľa mena je jasné že sa zdržiava pri vodách, ale vyhýba sa pobrežiu. Svoje obete chytá zvláštnym spôsobom - imituje hlas plačúceho dieťaťa, na ktoré ľudia prirodzene reagujú. Akonáhle sa obeť priblíži k vode, tiger ho svojím chvostom na ktorom má ruku stiahne pod vodu a utopí. Aguelčania vodných tigrov dobre poznajú a tak sa zvukom detí radšej z veľkej diaľky vyhýbajú. Vodné tigre však dokážu imitovať aj iné zvuky, a to napríklad hlas akéhokoľvek zvieraťa, človeka alebo bytosti - rozoznať tieto zvuky od skutočných dokáže len skutočný expert. Neodporúča sa v pralesoch na tieto zvuky reagovať.
Spoiler:
 


Z neinteligentných tu žije najviac tvorov. Okrem zvláštnych a mýtických bytostí tu žije množstvo bežných zverov ktoré sa tu vyvinuli nezávisle od zbyku Deritrei. Druhy sa počítajú na stovky, ba tisícky.
Napríklad: jaguár, panter, tiger, lev, ocelot, puma, leopard, slon, okapia, pytón, krokodíl, aligátor, papagáj, šimpanz, opica, orangutan, gorila, pavián, štrkáč, tapír, kapybara, anakonda, kajman, ropuchy, jedovaté žaby, rôzne hady, orol, opica, orangutan, piraňa, tisícky druhov hmyzu ako napríklad mravce, termity a iné, netopier, nosorožec, žirafa, antilopa, zebra, tukan, ťava, pštros, hyena, byvol, hroch, stepné zajace, mačky, hlodavce, chameleón, škorpión, jašterica, vážky, mravce, stonožky a množstvo iných.

Zlatokožec je veľké štvornohé zviera žijúce na Undskej púšti. Jeho správanie a zvyky by sa dali vhodne prirovnať k byvolom alebo nosorožcom. Dnes ich však nenájdete veľa lebo sú často lovené pre ich vzácnu zlatú kožu a zároveň aj ich rohy. Niekedy utvárajú stáda, ale nájdete aj menšie skupinky alebo osamelých zlatokožcov - čím menej ich je, tým menej stád existuje. Púštni ľudia a aguelčania ich aj chovajú z rovnakých dôvodov. Z rohov sa dajú vyrábať rôzne kvalitné predmety, nástroje, zbrane, šperky, ozdoby a iné predmety. Zlatá koža je veľmi drahá a luxusná, prakticky slúži aj rovnako ako koža iných zvierat - na výrobu oblečenia a látok. Zlatá koža je u aguelčanov a púštnych ľudí ukážkou bohatstva a vysokého spoločenského statusu. Koža z legendárneho zlatokožca je vždy nosená vodcami aguelčanov, teda okrem iných predmetov patrí k vodcovským klenotom. Matriarchy púšte sú na tom podobne, tiež nosia luxusné oblečenie zo zlatej kože.
Spoiler:
 

Zlosa je veľká a nepríjemná verzia bežnej osy. Je to veľmi vyvinutý tvor - žijú vo vysoko organizovaných skupinách, má zložité správanie a používa účinné formy dorozumievania. Narozdiel od ôs nie je pre nikoho zlosa užitočná. Síce ničí škodce a opeľuje kvety, ale aj napriek tomu je jej negatívna stránka horšia ako tá pozitívna. Hlavným problémom je jej veľkosť - dosahuje aj niekoľko centimetrov, väčšie majú aj do pol metra. Zlosy si stavajú obrovské hniezda v ktorých žijú celé komunity týchto tvorov. V menších hniezdach žije do 100 jedincov, no v tých veľkých aj do 500 čo je už alarmujúce číslo. Sú totižto veľmi nebezpečné. Uštipnutie ich žihadlom je v niektorých prípadoch smrteľné, a aj keď nie, dokáže privodiť bezvedomie alebo nejakú z mnohých chorôb. Zlosy síce nezvyknú útočiť bezdôvodne, ale len na tých čo vstúpia na ich teritórium - čo sa môže stať kedykoľvek a veľmi jednoducho, aj bez vášho vedomia. Zlosy mávajú aj kráľovnú ktorá je najväčšia v hniezde a celkovo koordinuje komunitu. Tieto kráľovné niekedy dosahujú aj veľkosť jedného metra. Niektorí skúsení chovatelia zlosy chovajú, podobne ako osy, no to sa odporúča len tým skutočným odborníkom. Odmenou je niekoľkokrát viac medu ako pri normálnych osách a teda výhodný, za to nebezpečný, biznis.
Spoiler:
 

Moka je striebristozelená jašterica ktorá dorastá až do dĺžky štvrť metra. Vyskytuje sa predovšetkým v miernom podnebí Isenie a Erasie. Nájdeme ju pri riekach, jazerách a potokoch. Jej špecialitou je že sa môže ľubovoľne scvrkávať, a tak si ju niektorí ľudia ani nevšimnú. Túto schopnosť využije vždy keď sa v jej prostredí objaví niekto neznámy a cudzí. Skúsené oko však uvidí aj scvrknutú moku, takže im tento obranný systém nepomôže vždy. Proti bežným predátorom to však celkom stačí. Sú často lovené pre ich kožu, ktorá má schopnosť scvrkávať sa. Potom sa koža používa na výrobu mešcov a rôznych tašiek, takže sú veľmi dobre ochránené proti zlodejom. V prítomnosti cudzích sa jednoducho scvrknú. Neodporúča sa dávať do týchto mešcov niečo krehké, skôr to slúži na papiere, ľahké, malé a ohybné predmety.
Spoiler:
 

Salamandri sú dlhé jašterovité tvory obývajúce oblasti Undy. Viac tu:
http://deritrea.poeticforum.com/t221-salamandr
Spoiler:
 

Karisk je hadovitý tvor, žijúci v pralesoch Gwene. Je to prakticky pozemská verzia riečnych hadov. Viac tu:
http://deritrea.poeticforum.com/t21-karisk
Spoiler:
 

Arklouz je druh nebezpečného hmyzu ktorý obýva pralesy Gwene. Dokáže sa v rýchlosti stočiť do akejsi guľky a potom sa gúľaním extrémne rýchlo pohybovať. Preto je takmer nemožné arklouzoum uniknúť. Ich veľkosť dosahuje aj 20 centimetrov. Lovia v malých skupinách. Dovolia si aj na omnoho väčšie a silnejšie tvory, ako napríklad na mačkovité šelmy. Veľmi časté sú útoky na ľudí. Majú množstvo malých ostrých nôh, ktoré poľahky dokážu rozrezať kožu a ich kusnutie je paralyzujúce. Väčšinou sa pohybujú po zemi ale občas na svoje obete skáču aj z vysokých stromov. Sú malé, a tak sa schovávajú v hustých porastoch pralesov, kde ich nemožno vidieť. K tomuto všetkému sú pokryté silným pancierom. Tento pancier je často využívaný v alchýmii a aj na brnenia a iné predmety.
Spoiler:
 

Cerebropod je tvor žijúci v pralesoch Gwene. Dali by sa považovať aj za rastlinu. Ich schopnosť pohybovať sa plazením ich radí do fauny. Prakticky sú to plaziace sa mäsožravé rastliny ktoré žerú všetko na čo narazia. Sú odolné a tak ich je ťažko zničiť. Za sebou nechávajú sliz, v ktorom sú drobné vajíčka malých cerebropodov - tie onedlho vyrastú, živiac sa slizom a keď dospejú, idú vlastnou cestou. Jednoduchý spôsob ako sa ich zbaviť je ich zapáliť, no to môže spôsobiť aj lesný požiar. Navyše, keď sú v bolestiach, vydávajú nepríjemný pískavý zvuk, ktorý dokáže omráčiť aj tigra. Jeho sliz a vajíčka sa využívajú na alchýmiu.
Spoiler:
 

Červoplaz je vodný hmyz, žijúci na súši ale aj pod vodou. Je to užitočný tvor, lebo sa uchytávajú na kožu riečnych hadov a zbavujú ich nečistôt a parazitov. Dokážu sa poľahky prisať na čokoľvek. Aguelčania ich využívajú na liečenie, podobne ako pijavice. Červoplazy sú však ešte efektívnejšie - vysajú celkovo menej krvi a vždy tú zlú krv. Sú rozsiahlo chované a zbierané. Liečitelia ich využívajú takmer na každé zranenie, predovšetkým na jedy. Ich zvláštny metabolizmus dokáže tieto negatívne látky eliminovať a zbaviť sa ich.
Spoiler:
 

Erumpent je zver žijúci na Undskej púšti a na stepiach okolo nej. V mnohom pripomína bežných nosorožcov. Často je ho vidieť na čele svoriek nosorožcov, kde funguje ako ich vodca. Sú väčší a silnejší ako ich siví bratia. Sú ľahko spoznateľný kvôli ich oranžovej srsti ktorú majú na šiji a na chvoste.
Spoiler:
 

Fúper je vtákovitý tvor, ktorý obýva pralesy Gwene. Vyznačuje sa veľkým telom a malými krídlami, a tak je jeho schopnosť lietať značne obmedzená. V mnohom pripomína papagájov. Niektorí aguelčania ich chovajú lebo lovia škodcov ako sú krysy a iné.
Spoiler:
 

Graroh je štvornohý tvor obývajúci Undskú step. Zoskupujú sa vo veľkých stádách, ktoré sú často lovené pre ich kvalitné a chutné mäso. Dragoniáni sú ich hlavní lovci. Niekedy dokonca aj s Gwenčanmi obchodujú a tak sa toto drahé jedlo dostane do severných krajín.
Spoiler:
 

Jaskynník je tvor ktorý obýva jaskyne, predovšetkým tie horské. Je to teritoriálny tvor a svoje jaskyne si urputne ochraňuje. Väčšinou žijú vo veľkých skupinách, ale z jaskýň nevychádzajú a tak sa nestávajú väčšou hrozbou.
Spoiler:
 

Kajran je nebezpečný tvor obývajúci pralesy Gwene. Sú to prakticky veľké ozubené ústa s mnohými chápadlami na chytanie a znehybňovnie obetí. Väčšinou ležia na zemi a obete do nich nevedomky padajú. Kryjú sa hustým džungľovým porastom, takže je takmer nemožné predvídať kde môžu byť. Kajran je mäsožravý a skonzumuje takmer čokoľvek, dokonca aj cerebropodov, ktorí do nich často padajú.
Spoiler:
 

Kaligrej je tvor pripomínajúci mix medzi kamzíkom a horskou kozou. Rovnako žijú v stredohorí, teda hlavne v Azekskom pohorí. Je to rýchly a svižný tvor, ktorý dokáže lovcom poľahky utiecť. Jeho ulovenie sa vyžaduje na vstup do niektorých organizácií, ako do elitných jednotiek alebo niektorí ho využívajú aj na vstup do dospelosti.
Spoiler:
 

Knézl je mačkovitý tvor obývajúci stepi Undy. V mnoho pripomína púštne mačky. Je to dravec a loví menšie hlodavce. Dragoniáni ich využívajú ako pomocné lovné zvieratá a rovnako niekedy aj aguelčania.
Spoiler:
 

Koralovka je vlastne korytnačka, až na to že jej pancier je pokrytý koralmi. Koralovky sa dožívajú vysokých vekov a koraly, ktoré rastú na ich chrbáte, sú vzácnejšie čím staršie sú. Preto sa koralovky chovajú. Tieto koraly sa následne dajú draho predať.
Spoiler:
 

Lalokovec je malý morský tvor. Jeho výnimočnosť spočíva v tom že zo svojho spodného vačku vypľúva modrú farbu, ktorá sa dá využiť na maľovanie, písanie alebo akékoľvek iné značenie. Kvalita tejto farby je vysoká a prežíva dlhé desaťročia, aj v takom vlhkom prostredí ako je prales. Preto sa pri vyznačovaní ciest, hrobov, budov a podobných záležitostí využíva farba z lalokovca. Sú chované na pobrežných farmách.
Spoiler:
 

Lianník je mäsožravý tvor, na prvý pohľad vyzerajúci ako rastlina. Pripomína mäsožravú rastlinu, ale lianník si bez rozdielu pochutí aj na rastlinných plodoch. Je nebezpečný kvôli jeho lianám, ktoré dokáže vystreliť na veľkú diaľku, chytiť nimi svoju obeť a pritiahnuť ju k sebe. Tieto liany sú prispôsobené na naťahovanie, a sú aj odolné, takže je ich obtiažne rozrezať. Ak obeť bojuje a zvíja sa, lianami ho uškrtí alebo dokonca rozdrví. Nevýhoda lianníka je taká že sa hýbe len veľmi pomaly. Výhoda je však taká, že je takmer na nepoznanie od iných rastlín alebo obyčajných mäsožravých rastlín.
Spoiler:
 

Lovec je tvor žijúci v pralesoch Gwene. Je prispôsobený čisto na lov - aguelčania ho považujú za dokonalého lovca, preto je aj tak nazvaný. Bez problémov dokáže uloviť takmer čokoľvek. Má na to špeciálne horné končatiny, ktoré sú ako keby rozstrapkané ostré čepele. Ich ostrosť je neuveriteľná - dokážu sa džungľovým porastom presekávať ako cez maslo. Na chvoste majú navyše ostrý bodec, identický s mantichorou. Ale aj napriek tomu je mantichora mocnejšia. Lovia v skupinách a preto sú veľmi nebezpeční. Pochutia si na čomkoľvek. Ich horné končatiny sú používané aguelčanmi na extrémne ostré zbrane, ale nie je ich ľahké získať - preto je to skôr rarita a tieto zbrane sú drahé.
Spoiler:
 

Malaklav je tvor veľmi podobný homárom, no narozdiel od nich je jeho mäso nestráviteľné a na obranu vypúšťa špeciálny jed. Tento jed je vypustený v akejsi prašnej podobe a vo vode sa následne rozpustí do okolia. Ale ak je tento jed vypustený na súši, zostáva vo svojej prašnej podobe - čím urobí vzduch v jeho okolí veľmi toxickým. Táto látka je medzi aguelčanmi nelegálna, ale mnohokrát sa využíva v boji. Problém je že môže ľahko intoxikovať veľké územia a otráviť aj jeho používateľov.
Spoiler:
 

Mrchožrút je tvor žijúci na Undskej stepi. Sú to prakticky väčší bratia supov - často sa objavujú na čele týchto zvierat. Nad mršinami krúžia vysoko vo vzduchu a preto sú užitočné na spoznanie miesta kde sa nejaká mŕtvola nachádza. Svoje jedlo si následne urputne chránia, ale dajú sa odohnať. Avšak ak je na ich čele veľký mrchožrút, je takmer nemožné ich odohnať - na zlodeja zaútočia.
Spoiler:
 

Ohnivé kraby vyzerajú a správajú sa ako bežné kraby až na ich sfarbenie a niektoré špecifiká. Ohnivý krab dokáže vyvolať veľmi vysokú telesnú teplotu na obranu, a preto je využívaný aguelčanmi na otepľovanie vody. Krab sa jednoducho položí do studenej vody, niekoľkokrát sa voda rukou prehrnie, následne sa krab zľakne a vodu v rýchlosti oteplí až do varu. Navyše vodu zbaví škodlivín a baktérií. Medzi aguelčanmi je veľmi rozšírený a v každej domácnosti sa dá nájsť aspoň jeden.
Spoiler:
 

Ostraňa je typ ryby žijúcej v riekach Gwene a Undy. Je agresívna a na obete útočí aj vyskakovaním z vody. Má ostré zuby a veľkú papuľu. Sú pochúťkou pre riečne hady, takže prítomnosť riečnych hadov vlastne znamená bezpečnosť rieky.
Spoiler:
 

Plužiak jedovatý je slimáčí tvor ktorý namiesto bežného slizu za sebou zanecháva jedovatý sliz, ktorý zabíja a ničí rastliny. Má aj silné účinky v prípade ak doň niekto stúpi. Sú to škodce, ale aguelčania ich často chovajú, lebo ich jedovatý sliz sa dá využiť mnoho spôsobmi v alchýmii.
Spoiler:
 

Prelud je Aguelská verzia Isenskej a Eraskej bludičky. Prelud nevydáva také silné svetlo a pripomína skôr dym, alebo akési výpary. Prelud nemá jednotnú formu, neustále sa pohybuje. Môže náhle zmiznúť a rovnako náhle sa aj objaviť. Aguelčania netušia čo tieto preludy sú, no ich prítomnosť je podobná s duchmi a maskami. Nie sú agresívne a zjavujú sa len v noci. Bezcieľne lietajú pomedzi stromy a nadránom miznú. Sú nehmotné. Ak sa k nim niekto alebo niečo živé približi, okamžite sa vyparia, preto kontakt s nimi nie je možný. Objavujú sa často z výparov ktoré vytvárajú šamani svojimi rituálmi.
Spoiler:
 

Šabľozubý tiger je jedna z mnohých mačkovitých šeliem ktoré žijú na Agueli a pravdepodobne patrí medzi tie najnebezpečnejšie. Vo všetkých ohľadoch je rovnaký ako ostatné šelmy, no je všeobecne väčší a silnejší. Má obrovské zubiská ktoré je možno vidieť aj ak má zatvorenú papuľu. Je ho takmer nemožné skrotiť - o to sa môžu pokúšať len skúsení experti. Aj po skrotení je ale menej predvídateľný ako ostatné mačkovité šelmy. Tieto tigre často využíva elitná jazda. Obývajú viacmenej suché oblasti, ale aj pralesy, a hory.
Spoiler:
 

Škorp je veľmi podobným štandardným škorpiónom, až na to že má namiesto jedného bodca rovno dve a jeho predné končatiny sú zakončené podobne ako u lovcov - výrastkami v podobe čepelí ktoré používa na útok spolu s jeho chvostami. Väčšinou žije na púšti a v jej okolí.
Spoiler:
 

Veľmravec je veľká verzia červených mravcov, ktoré sú už sami o sebe veľmi nebezpečné. Veľmravce sú značným problémom v pralese, lebo sa rýchlo množia a zároveň si aj rýchlo stavajú príbytky - pod zemou. Ich kolónie môžu narásť do extrémne veľkých rozmerov a sú takto schopné zničiť aj rozsiahle lesné oblasti. Ak sa ich populácia vymkne spod kontroly, niet im zastaveniu. V takomto prípade pred ich pochodom unikajú aj tvory ako mantichora. Preto treba veľmravce pozorne kontrolovať a pri prvom náznaku premnoženia sa ich zbaviť.
Spoiler:
 

Veľstonožky sú prerastené stonožky, ktoré obývajú pralesy Gwene. Sú rýchle, svižné a nebezpečné. Majú silný jed ktorý dokážu strieľať na diaľku a silný pancier, ktorý ide obtiažne rozraziť aj obsidiánom. Ku šťastiu sa však často nepremnožia a tak nepredstavujú také nebezpečenestvo ako veľmravce. Zaujímavé je že ich mäso je stráviteľné ak sa správne spracuje. Pri nesprávnom spracovaní sa konzument ľahko otrávi.
Spoiler:
 

Wyverna je tvor z drakonickej rodiny. Sú častejšie ako drakóni, ale za to sú rovnako nebezpečné. Majú široké krídla, pomerne dlhý krk a extrémne dlhý rozstrapkaný jazyk. Týmto jazykom dokážu obete aj uškrtiť. Obývajú najmä horské plošiny, teda sever Gwene. Nie sú skrotiteľné.
Spoiler:
 



_______________________________________________
''Ich tvrdohlavosť a nenapraviteľnosť tvárou v tvár skaze je obdivuhodná, ale v konečnom dôsledku hlúpa.''
- generál Delwan Gammter na adresu valeánov bojujúcich o zachovanie ich výsadného spoločenského postavenia aj napriek tomu, že časy dračie skončili a započali časy temné
Návrat hore Goto down
Zobrazit informácie o autorovi
 
VŠEOBECNE - Aguel
Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Návrat hore 
Strana 1 z 1

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Deritrea :: Hra :: Svet Deritrea [DATABÁZA] :: Veda živej a neživej prírody :: Geografia-
Prejdi na: